Így villamosoztunk a 20. században
2015. október 22. 14:56
Budapesten az első, zöldre festett, maximum óránkénti tíz kilométeres sebességgel „száguldó”, a Nyugati pályaudvar és a Király utca között közlekedő villamoskocsikat 1887-ben állították forgalomba. Európában ez volt az első városon belüli, közúti villamosvasút. A főváros 1924-től engedélyezte a felső vezetékek használatát, ami a szolgáltatás színvonalának emelkedéséhez vezetett. A kiöregedő típusok helyére 1956-tól kezdve a Ganz gyár által kifejlesztett UV-villamos lépett. A Budapest közlekedését fél évszázadon keresztül meghatározó szerelvények utolsó példányát 2007-ben vonták ki a forgalomból. A villamosközlekedés az 1970-es évektől kezdve, a két új metróvonal megépülése után fokozatosan háttérbe szorult, a Váci úti, Thököly úti és a Rákóczi úti vonalat pedig meg is szüntették, néhány villamosjárat nélkül azonban még ma is elképzelhetetlen lenne a fővárosi közlekedés. A Fortepan képeivel idézzük fel, milyen volt a budapesti villamosközlekedés a 20. században.
Korábban
„Világ proletárjai, egyesüljetek!“
Támogasd a
szerkesztőségét!

történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 20% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.

- Az istenek zenéje visszhangzik az ókori Szelinoszban tegnap
- A Lavau-i herceg sírja: a kelta főméltóság utolsó nyomai tegnap
- Batthyány Gyula koncepciós pere tegnap
- Európai típusú őskori eszközöket találtak Kínában tegnap
- Kultúrák metszéspontjában – Spanyolország mesés mór öröksége tegnap
- Felvirágoztatta Egyiptomot Hatsepszut, Ámon leánya tegnap
- Eger oroszlánjaitól a „lámpás hölgyig” – hét híres önfeláldozó nő tegnap
- A Selyemút „Vörös Hercegnője” tegnap