2024. őszi különszám: Ármány és szerelem a Fehér Házban
ITT vásárolhatsz termékeinkből

Visszakapja középkori arculatát Prága belvárosa

2008. április 15. 08:30

A Moldva-parti cseh metropolisz önkormányzata és az állam közös megállapodása alapján két éven belül megkezdődik a tér felső részét lezáró Cseh Nemzeti Múzeum felújítása.

A város ma legforgalmasabb útvonalát még a hatvanas években tervezték, nem számolva azzal, hogy valamikor majd ilyen hatalmas méretűre duzzadhat az átmenő gépkocsiforgalom. A sztráda így évtizedek óta gyakorlatilag elvágja a Vencel teret a nemzeti múzeumtól, a Smetana színháztól, a főpályaudvartól és az történelmi Vinohrady bulvártól, amelyek korábban szervesen összetartoztak.

A mintegy három évre tervezett munkák értéke meghaladja a 10 milliárd koronát, s várhatóan komoly fennakadásokat fog okozni a belvárosi közlekedésben. Legkésőbb 2014-ben azonban a Vencel tér felső része, amelynek egyik központi eleme Szent Vencel közismert lovas szobra, a mainál sokkal nyugodtabb hely lesz, s a környék újra sétatérré alakulhat át, mint volt legutóbb a hatvanas években - mondta Filip Dvorák önkormányzati képviselő.

"Nagyszabású munkáról van szó, amely minden bizonnyal korlátozni fogja az autós forgalmat, s bonyodalmakat okoz. A jövő érdekében azonban ezt a két-három évnyi kellemetlenséget ki kell bírnunk. A munkálatokról szóló megállapodást április végén írják alá az önkormányzat, a közlekedési és a kulturális tárca képviselői"
- tájékoztatta a távirati irodát Karel Hanzelka, a közlekedési minisztérium szóvivője.

A Vencel tér-nemzeti múzeum projekt kapcsolódik a vasúti főpályaudvar (Wilson pályaudvar) tavaly megkezdett átfogó rekonstrukciójához. A főpályaudvart a hetvenes években újították fel és alakították át, azt követően, hogy elkészültek a helyi metróállomások. Azóta azonban állapota nagyon leromlott, tele van hajléktalanokkal, s ezért több mint három milliárd koronás befektetéssel újra átépítik, hogy megfeleljen a kor követelményeinek. A főpályaudvar és a Vencel tér közé újra visszatér a villamos is.

Ugyanakkor a következő években be kellene fejezni a Prágát körülölelő autópálya-gyűrű építését is, ami jelentősen csökkentené az észak-déli autópálya városon keresztüli forgalmát. Szakértői számítások szerint manapság naponta több mint 100 ezer gépkocsi halad át az észak-déli autópálya belvárosi szakaszán. A körgyűrű létrehozása után ez a felére csökkenne, ami az autópálya föld alá rejtésével együtt a mainál sokkal nyugodtabbá tenné ezt, a turisták által kedvelt városrészt.

(Múlt-kor/MTI)

Támogasd a Múlt-kor szerkesztőségét!

Miért támogassam a Múlt-kort?

2024. ősz: 1944 – A szégyen éve
Olvasta már a Múlt-kor
történelmi magazin
legújabb számát?

kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)

Nyomtatott előfizetés vásárlása
bankkártyás fizetés esetén 20% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
12 450 ft 9 990 Ft
Digitális előfizetés vásárlása a teljes archívumhoz való hozzáféréssel 25% kedvezménnyel.
Az első 500 előfizetőnek.
20 000 ft 14 990 Ft

Játsszon!

Miről híresült el I. Miklós pápa?

Történelmi adattárak

Mi történt a szülinapomon?

Adja meg e-mail címét, és hetente megküldjük Önnek a Múlt-kor legjobb írásait!

Bezár