Százéves a Chevrolet
2011. november 3. 17:25 MTI
Századik születésnapját ünnepli csütörtökön az amerikai kultúra egyik jelképévé vált legendás autómárka, a Chevrolet, amely az eladott kocsik számát tekintve a negyedik helyen áll a világon. Az ikonná vált Camaro és Corvette modellek építője ma külföldön is minden eddigit felülmúló lendülettel igyekszik terjeszteni a márkát.
Korábban
Az 1970-es években a csoport a következő jelszóval népszerűsítette járműveit: "Baseball, hot dog, apple pie (almás sütemény) és Chevrolet". Ezek mind tipikusan amerikai dolgok és ikonok. A Chevrolet olyan kocsi, amely "praktikus", "elérhető" és "bizonyos értékeket testesít meg". Szinte minden amerikai családnak van - vagy volt valamikor - egy Chevroletje - idézte az AFP az évforduló alkalmából Michelle Krebsnak, az edmunds.com szakportál elemzőjének szavait.
A több mint 700 dalban megénekelt "nagyon amerikai" Chevrolet kocsikból egy évszázad alatt 209 millió darabot adtak el. A cég mégis egy európai nevét viseli: Louis Chevrolet Svájcban született, kivándorlása előtt sokáig Franciaországban élt, és korábban autóversenyzőként szerzett hírnevet.
A gyár létrehozásához 1911-ben társult vele William Durant, aki néhány évvel korábban megalapította a General Motors céget. Miután onnan pénzügyi problémák miatt távoznia kellett, Durant arra számított, hogy új társának autóversenyzőként szerzett hírneve jól kamatoztatható lesz a cég számára. Detroit városában együtt építették meg a Series C Classic Six nevű első, elegáns Chevrolet luxuskocsit, amely az akkor igen tekintélyes 105 kilométeres sebességet is képes volt elérni. 2150 dollárba került, ami ma 50 ezer dollárnak felelne meg. A cég igazi lendületét azonban az 1914-es Model H adta meg, amelyet az első tömegtermelésű típus, a Ford T versenytársának szántak.
A két konstruktőr között ettől fogva állandó volt a konkurencia. A legendás márkák hűséges vásárlói természetesen leszólták a másik modelljeit. "Egy Chevrolet Camaro után annak tulajdonosa soha nem vásárolt Ford Mustang kocsit, és viszont" - jegyezte meg az edmunds.com elemzője.
A mai választék igen széles, a Sonic és a Spark városi kiskocsiktól a luxus terepjáró Equinox Silverado autón át a vegyes hasznosítású, teherszállításra is alkalmas pickup típusig. Az amerikai piac tekintélyes részével rendelkező Chevrolet ma arra törekszik, hogy világszerte vezető márkává váljon. A cég kezdettől fogva exportálta járműveit Európába és Dél-Afrikába. Kínában első márkakereskedése 1921-ben kezdte meg tevékenységét. Az Egyesült Államokon kívül először 1924-ben épült Chevrolet autógyár, nevezetesen Koppenhágában.
Az új cél azonban ennél többet jelent. A Chevrolet az utóbbi tíz évben kifejezetten olyan amerikai világmárkává kíván válni, mint az Apple, a Coca-Cola vagy a Disney - erősítette meg az évforduló alkalmából Tom Wilkinson, a cég egyik kommunikációs illetékese. Wilkinson szerint a Transformers: a bukottak bosszúja című sci-fi film, amelynek egyik személyisége sárga Camaróvá változik, sikerrel népszerűsítette a márkát a fiatalabb korosztály soraiban, főleg Európában és Ázsiában.
Ma már a cég az eddigi sikerekre építve világszerte ugyanazokat a modelleket kívánja forgalmazni. Így például a Malibu ma mindenütt kapható. A Chevrolet nagy figyelmet fordít Kínára és már régóta jelen van Dél-Amerikában, most pedig India és Oroszország piacainak meghódítására készül - mutatott rá Michelle Krebs.
2009-ben a Chevrolet Sanghajba helyezte át nemzetközi műveleteinek központját. Ugyanebben az évben Kína vált a cég harmadik legnagyobb piacává - közvetlenül az amerikai és a brazil mögött. Tavaly világszerte összesen 4,26 millió Chevrolet személyautót és pickupot adtak el, többet, mint előzőleg bármikor, ám az idei év eddigi forgalma szerint 2011-ben még ezt a számot is felülmúlhatja a cég - jelentette ki Chris Perry kereskedelmi igazgató.
Támogasd a szerkesztőségét!
történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 20% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.
Szovjetunió
- Egyetlen hete maradt, hogy a forradalom hősévé váljon Gérecz Attila
- A hatalmas veszteségek sem állították meg a szovjet hadsereget Sztálingrádnál
- A Sztálin elleni harcra buzdított Andrej Vlaszov, de Hitler bizalmát nem nyerte el
- Előnytelen békét eredményezett Oroszország számára a bolsevik hatalomátvétel
- Gerillaharcot vívtak a mecseki láthatatlanok a szovjetek ellen
- Munkaszolgálatosok a keleti fronton
- Kádárék közönséges bűnözőknek igyekeztek beállítani az 1956-os forradalom résztvevőit
- Három napot kért Konyev marsall a magyar forradalom leverésére
- Tragikus véget ért űrutazásával rekordot állított fel Lajka kutya
- Olümpiasz sem tudta megakadályozni fia, Nagy Sándor dinasztiájának bukását 09:06
- Inspiráló nőknek is otthont adott a tiszadobi Andrássy-kastély 09:05
- Egyetlen hete maradt, hogy a forradalom hősévé váljon Gérecz Attila tegnap
- Alattvalói joviális öregúrként és zsarnokként egyaránt tekintettek Ferenc Józsefre tegnap
- Elkezdődött a nevezés a Kecskeméti Animációs Fesztiválra tegnap
- Nyugdíjba vonulás után is rendkívül népszerű maradt Both Béla tegnap
- Csaknem húsz évet kellett várni az Erzsébet híd újjáépítésére tegnap
- VIII. Henrik egyházszakadási törekvéseiért kis híján I. Jakab bűnhődött 2024.11.20.