A fotós csak a kép előhívásakor vette észre: kizuhanó potyautast kapott le
2019. január 17. 08:19 Múlt-kor
1970. február 24-én a 14 éves Keith Sapsford szörnyethalt, miután 60 métert zuhant, miután kiesett a Japan Airlines Sydneyből Tokióba tartó repülőgépéből. A gyermek potyautasként kívánt repülni a DC-8-as típusú gép futóaknájában, ahol a kerekek pihennek a repülés során, azonban pillanatokkal a felszállást követően kizuhant onnan.
Korábban
John Gilpin ausztrál amatőr fotós ugyanezen a napon a sydneyi repülőtéren dolgozott, és felszálló repülőket fotózott. Többek között a Tokióba tartó járat felszállását is végigfotózta, ám akkor nem vett észre semmi rendkívülit. Dolga végeztével hazament, majd mikor egy héttel később előhívatta a fotókat, akkor fedezte fel az egyik képen a borzasztó részletet.
Keith apja, CM Sapsford úgy emlékezett vissza a fiára, mint egy élettel teli kamaszra, aki látni kívánta a világot. Rendkívül nyugtalan természet volt, és számos alkalommal szökött el hazulról, hogy óriási kíváncsiságát kielégítse. A szülők még egy földkörüli útra is elvitték, hogy világot láthasson, és tudásszomja kissé csillapodjon.
Ám mikor visszaértek a körútról, minden kezdődött elölről. Ezt követően is gyakran elszökött otthonról, a szülők már többféle segítséget is igénybe vettek, hátha képesek lesznek lenyugtatni egy kissé az izgága gyermeket. Mindhiába. 1970. február 21-én, három nappal a tragédia előtt ismét meglógott (ezúttal nem a családi házból, hanem a problémás gyermekeket foglalkoztató Boys Town-i katolikus intézetből, ahová beadták a kétségbeesett szülők), ám már sohasem tért haza. „Az elhatározása, hogy lássa az őt körülvevő világot, az életébe került” – mondta az apja.
Mi történt pontosan?
Keith február 21-én szökött meg, e tényt az intézet másnap jelentette. 24-én a fiatal a hanyag ellenőrzést kihasználva, valahogy bejutott a sydneyi repülőtérre, és az ott sorakozó gépek közül kiválasztva egyet bemászott a futóaknába, vagyis arra a területre, ahol a futóművek a behúzás után helyet kapnak a repülés során.
A technikusok úgy vélik, a fiú sok ideig bujkálhatott ott, vagyis órákkal a felszállás előtt már a helyén volt. A reptéri személyzet nem vette észre, a fiú rejtve maradt, a gép pedig felszállt. Mikor elemelkedett a földről, a kerekek behúzása is elindult, a biztonságosnak hitt rekesz pedig megnyílt, hogy a kerekeknek helyet adjon, ezen a ponton eshetett ki Keith. Körülbelül hatvan métert zuhant, és azonnal szörnyethalt. A szakemberek külön kiemelték, hogy az utazást semmiképpen sem élte volna túl. Vagy az oxigénhiány vagy az alacsony hőmérséklet végzett volna vele.
Támogasd a szerkesztőségét!
történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 10% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.
nácik
- Diplomácia helyett megszállással válaszoltak a németek a jugoszláv puccsra
- Katonai esély sem volt rá, hogy megakadályozzák a német csapatok bevonulását
- Újabb lépés a diktatúra felé: a Reichstag felgyújtása
- Kilencszáz nap rémálom – 80 éve ért véget Leningrád ostroma
- Nem hiába kapta a „Lucky” becenevet a jég hátán is megélő New York-i maffiavezér
- Bizalmatlansággal és németbarátsággal kellett megküzdenie a II. világháborúból kilépni akaró miniszterelnöknek
- Bemutatásakor megosztotta a közönséget a ma remekműnek tartott Figaro házassága tegnap
- Katonái tisztelték és szerették a szigorú, de megfontolt Wellingtont tegnap
- Ártatlannak vélte XIV. Lajos az őt megmérgezni kívánó szeretőjét tegnap
- Szerte a világon tüntettek a nyolcórás munkanap bevezetéséért május 1-én tegnap
- Elaludt a Vígszínházat megnyitó Jókai-darabon Ferenc József tegnap
- Brit technológiára is szükség volt a Magyar Televízió adásainak elindításához tegnap
- Landerer Lajost bízták meg az első Kossuth-bankók kinyomtatásával tegnap
- Zichy Jenő és csapata végezte az első magyar ásatásokat Oroszországban 2024.04.30.