Egy divatcég állja a római Trevi-kút restaurálását
2013. január 29. 11:23 MTI
Több mint kétmillió euró adományával a Fendi divatcég állja a híres római Trevi-kút helyreállításának költségeit. A szökőkút, amelyet Federico Fellini Az édes élet című filmje tett feledhetetlenné, és amelybe minden Rómában megforduló látogató pénzérmét dob, hogy újra visszatérjen, csaknem két év alatt esik át a felújításon - jelentették be hétfőn az olasz főváros polgármesteri hivatalában tartott sajtótájékoztatón, amelyen a Fendi cég divatdiktátorai, Karl Lagerfeld és Silvia Venturini Fendi is részt vettek.
Korábban
"A római szökőkutak a vizet dicsőítik, amely a legfontosabb dolog a világon" - emelte ki Lagerfeld. Az olasz divatcégek nem először sietnek a szűkös állami költségvetés miatt szorult helyzetben lévő olasz kulturális örökség megmentésére. A luxuscipőket gyártó Tod's 25 millió eurót ajánlott fel a Colosseum renoválására. Gianni Alemanno római polgármester reményét fejezte ki, hogy ezeket az adományokat továbbiak is követik majd.
"Hasonló kezdeményezések nélkül nem leszünk képesek megmenteni országunk kulturális emlékeit" - hangsúlyozta Alemanno. A Fendi a Trevi-kút 2,18 millió euróba (650 millió forint) kerülő restaurálásán kívül további 320 ezer eurót ad egy másik római szökőkútcsoport, a késő reneszánszból származó Quattro Fontane rendbetételére, ezzel hozzájárulása eléri a 2,5 millió eurót (745 millió forintot).
A Trevi-kutat a felújítás alatt sem zárják el a turistáktól. A 2015-ig tartó renoválás során először a középső részt, majd a két szélét, végül a kút tetejét restaurálják. Az éppen felújítás alatt álló részen a felújított rész fotójával takarják el az állványzatot, hogy a lehető legkevésbé rontsák a fényképezés élményét a szökőkutat felkereső rengeteg turista számára. A főpolgármester fogadkozott, hogy a Colosseumtól eltérően a Trevi-kút esetében nem lesz jelentősebb csúszás a munkálatok elkezdésében.
A felújítás finanszírozásáért cserébe egy emléktábla hirdeti majd, hogy a Fendi fedezte a költségeket; a cég a renoválással nem reklámozza magát. (A Tod's cipőgyár 15 éven át hirdetheti magát a Colosseumon az ókori amfiteátrum felújításának finanszírozása fejében.) Silvia Venturini Fendi elmondta, hogy a családja által 1925-ben Rómában alapított cég az adománnyal "vissza akar adni valamennyit" az örök városnak. Silvia Fendi és nővérei korábban kiadtak egy könyvet a római szökőkutakról.
Támogasd a szerkesztőségét!
történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 20% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.
nyár
Múlt-kor magazin 2012
- Öveges professzor, mindenki fizikatanára
- Tabutörő stációk: Szexuális forradalom – szexuális ellenforradalom
- A japán-amerikaiak internálása a második világháborúban
- Vietnam öröksége - Irak árnyéka
- Szex, szerelem, testiség a szocializmusban
- Balatonederics: A fekete kastély kísérteties históriája
- Variációk Fidel Castro likvidálására
- Kossuth „búcsúja” prózában és versben
- Megmentésre váró hungarikumok
- Többször vezette ki Franciaországot a válságból Charles de Gaulle 16:05
- Tutanhamon sírjának felfedezésével mindenkit lenyűgözött Howard Carter 15:05
- Olümpiasz sem tudta megakadályozni fia, Nagy Sándor dinasztiájának bukását 09:06
- Inspiráló nőknek is otthont adott a tiszadobi Andrássy-kastély 09:05
- Egyetlen hete maradt, hogy a forradalom hősévé váljon Gérecz Attila tegnap
- Alattvalói joviális öregúrként és zsarnokként egyaránt tekintettek Ferenc Józsefre tegnap
- Elkezdődött a nevezés a Kecskeméti Animációs Fesztiválra tegnap
- Nyugdíjba vonulás után is rendkívül népszerű maradt Both Béla tegnap