Kis magyar légitársaság-történet
2012. február 3. 13:34
66 évnyi szinte folyamatos működés után leállt a Malév. Összeállításunkban a magyar repülőgép társaságok eddigi történetét elevenítjük fel.
Korábban
MAEFORT (1920–1921)
Az 50 millió korona alaptőkével létrehozott Magyar Aeroforgalmi Részvénytársaság nyilvánosság előtti célja az volt, hogy a háború és a forradalmak által megtépázott magyar repülőflottát és földi infrastruktúrát polgári célra hasznosítsa; burkoltan a még megmaradt katonai repülőeszközök összegyűjtése, valamint fenntartása is feladata volt.
A rövid életű társaság csak posta- és áruszállítást végzett, személyszállítást nem; működésének a trianoni békeszerződés vetett véget, amely a vesztes államoknak megtiltotta motoros repülőgép tartását és építését, teljes repülési tilalmat rendelve el a légterükben. A magyar légtér használatára ezután francia nyomásra a románokkal közös vállalatuk, a Franco-Roumaine (Compagnie franco-roumaine de navigation aérienne) kapott kizárólagos jogot, bár kötelezettséget vállalt arra, hogy a személyzet 60 százalékát magyar szakemberekből állítsa össze.
Támogasd a szerkesztőségét!
történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 20% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.
- Százezerember védte élő pajzsként a vilniusi parlamentet a litván függetlenség kivívásakor tegnap
- Elképesztő károkat okozott Szerbiának az osztrák-magyar csapatok megszállása tegnap
- Még nem beszélte a nyelvet, de filmszerződést kapott Amerikában Anita Ekberg tegnap
- Békét kötött volna, hazaárulónak bélyegezté és kivégezte vejét Mussolini tegnap
- Hét évig építették a Tay-hidat, aztán elfújta a szél tegnap
- A világ legveszélyesebb hivatala tegnap
- A mai napig számos kérdést vett fel Bárdossy László bűnösségének kérdése 2025.01.10.
- Mások életéért adta sajátját Salkaházi Sára 2025.01.10.