Kis magyar légitársaság-történet
2012. február 3. 13:34
66 évnyi szinte folyamatos működés után leállt a Malév. Összeállításunkban a magyar repülőgép társaságok eddigi történetét elevenítjük fel.
Korábban
MAEFORT (1920–1921)
Az 50 millió korona alaptőkével létrehozott Magyar Aeroforgalmi Részvénytársaság nyilvánosság előtti célja az volt, hogy a háború és a forradalmak által megtépázott magyar repülőflottát és földi infrastruktúrát polgári célra hasznosítsa; burkoltan a még megmaradt katonai repülőeszközök összegyűjtése, valamint fenntartása is feladata volt.
A rövid életű társaság csak posta- és áruszállítást végzett, személyszállítást nem; működésének a trianoni békeszerződés vetett véget, amely a vesztes államoknak megtiltotta motoros repülőgép tartását és építését, teljes repülési tilalmat rendelve el a légterükben. A magyar légtér használatára ezután francia nyomásra a románokkal közös vállalatuk, a Franco-Roumaine (Compagnie franco-roumaine de navigation aérienne) kapott kizárólagos jogot, bár kötelezettséget vállalt arra, hogy a személyzet 60 százalékát magyar szakemberekből állítsa össze.
Támogasd a szerkesztőségét!
történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 20% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.
- Kölcsönös bizalmatlanság jellemezte az antikomitern paktum aláíróit tegnap
- „Dzsingisz nem volt megátalkodott fickó, csak rossz volt a sajtója” tegnap
- 10 érdekes tény a csók kultúrális történetéről tegnap
- Nem volt esélye, hogy bármire is vigye, végül kétszer lett az USA elnöke tegnap
- Koholt vádak alapján hurcoltak kényszermunkára több százezer embert tegnap
- Művészfeleségek munkáiból készít kiállítássorozatot a szentendrei Ferenczy Múzeum tegnap
- Ritka Caravaggio-festményt állítottak ki Rómában tegnap
- Már az első percben gólt rúgott az Aranycsapat az évszázad mérkőzésén tegnap