Százéves a New York-i metró
2004. november 16. 09:00
Századik születésnapját ünnepli a soha nem alvó földalatti világ, a New York-i metró.
1904 végén, három és fél évvel azután, hogy vájni kezdték Manhattan szigetének sziklás talaját, kezdett el működni a legendássá vált `Subway`. Nagy szükség volt rá, olyan közlekedési problémákat oldott meg, amelyek fojtogatták az akkor már 3,5 milliós várost - írja a madridi El País. A hálózatot fokozatosan bővítették és nagy részét lényegében 1936-ig építették ki. Ma, egy évszázaddal később senki sem tagadja, hogy nélkülözhetetlen. A városban káosz lenne nélküle. Nem véletlen, hogy a Wall Street rémálmaiban gyakran megjelenik egy metrósztrájk lehetősége.
A New York-i földalatti, mint a világ más metrói, szórakozást is kínál. A legkülönbözőbb nemzetiségű zenészek ajánlják hálózatán a muzsikájukat. Még mindig divatja van és a nem siető nézőket vonzza az akrobatikus break-tánc, miközben komoly, nyakkendős, aktatáskás urak szállnak fel szerelvényeire, hogy gyorsan és viszonylag kockázatmentesen jussanak úti céljukig.
(Panoráma)
Támogasd a szerkesztőségét!
történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 10% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.
- A bécsi udvar fojtogató légköréből menekülve érte utol a végzet a magyarok királynéját, Sisit 09:35
- Csak a halál tudta megállítani a világuralomra törő Dzsingisz kánt 09:05
- Majdnem egy hónap kellett a németeknek a varsói gettófelkelés felszámolásához tegnap
- Csak a kirobbant botrány miatt szüntette be az amerikai egészségügyi hatóság az emberkísérletet tegnap
- 10 híres merénylet, ami meghiúsult tegnap
- A válaszúti Bánffy-kastélyban koncertekkel és filmvetítéssel is várják majd a látogatókat tegnap
- Megemlékeztek Zirzen Jankáról, a magyar nőnevelés egyik legjelentősebb úttörőjéről tegnap
- Első nőként mászta meg a legmagasabb csúcsokat Tabei Dzsunko tegnap