Elkelt James Bond Aston Martinja
2010. október 28. 13:37 MTI
Egy amerikai üzletember 2,9 millió fontért, azaz mintegy 913 millió forintért vásárolta meg azt az 1964-es Aston Martin DB5-öst, amely a James Bondot alakító Sean Connery skót színésszel együtt a Goldfinger és a Tűzgolyó című filmben szerepelt.
Korábban
Az RM Auctions előzetes becsléseiben még az ötmillió fontos (1,57 milliárd forintos) leütési árat sem tartotta lehetetlennek a "világ leghíresebb autójaként" emlegetett, a navigációs rendszer egy korai változatával ellátott járműért, amely egy öthónapos világkörüli bemutatókörút után került kalapács alá.
A szerda esti árverésen ehhez képest jóval kevesebbért kelt el a "Q-felszereltségű" ezüstszínű luxusautó. Q, a brit titkosszolgálat technikai fejlesztéseiért felelős részlegének filmbeli feje gépfegyverrel, golyóálló páncéllal, nyomkövetővel, eltolható tetővel, szögszóróval, olajfúvóval és füstüveggel szerelte fel Bond parancsnok szolgálati autóját. A film kedvéért beépített eszközök közül a gépfegyverek kivételével például a rendszámtábla-forgató mechanika is valódi. A vevő, Harry Yeaggy üzletember bónuszként megkapta Sean Connery egy szignált fotóját - amely a Goldfinger forgatása közben készült az autó mellett álló színészről Svájcban -, és megkapott több más filmes ereklyét is.
Az egyetlen megmaradt, James Bond filmben is szereplő Aston Martint korábbi tulajdonosa Jerry Lee amerikai rádiómágnás volt, aki 1969-ben közvetlenül a gyártótól mindössze 12 ezer dollárért szerezte meg a híres kocsit.
A 007-es ügynök autóját korábban még egyszer sem kínálták nyilvánosan eladásra. A londoni aukció volt az első alkalom, hogy bárki licitálhatott az egyetlen megmaradt Aston Martinra, amelyet kifejezetten a James Bond filmek kedvéért gyárilag alakítottak át. A Connery-féle Bonds-filmek másik, különlegesen átalakított Aston Martinját 1997-ben ellopták, és azóta sem került elő - sokan úgy gondolják, hogy az autó megsemmisült. A DB5-ösök 233 kilométer/órás végsebességre képes utcai változatát 1963-ban mutatták be először.
Támogasd a szerkesztőségét!
történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 10% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.
1. Mezőgazdasági és ipari termelés, kereskedelem a középkorban és a kora újkorban
I. Gazdaság, gazdaságpolitika, anyagi kultúra, pénzügyi és gazdasági ismeretek
- Valóban összeomlott a holland gazdaság a 17. századi tulipánmánia után?
- Mekkora volt a 17. századi holland tulipánmánia okozta pénzügyi összeomlás?
- A légszennyezés már a középkorban is fenyegette az emberek egészségét
- A római maradványoktól a sártengerekig – milyen volt a középkor útjain közlekedni?
- Az EU középkori elődje: a Hanza-szövetség
- Többet dolgozunk, mint a középkori jobbágyok
- Az amerikai őslakosok tömeges pusztulása is hozzájárult a kora újkori „kis jégkorszakhoz”
- Létezett-e a középkorban „turkáló”?
- Hogyan lett a középkor a sajtkészítés virágkora?
- Dél-Amerikába kalauzolja a látogatókat fotókiállításain a Néprajzi Múzeum 11:20
- A festészet mellett a háború művészete is foglalkoztatta Leonardo da Vincit 09:50
- Óriási reklámkampány készítette elő a millenniumi ünnepségeket 09:05
- Bemutatásakor megosztotta a közönséget a ma remekműnek tartott Figaro házassága tegnap
- Katonái tisztelték és szerették a szigorú, de megfontolt Wellingtont tegnap
- Ártatlannak vélte XIV. Lajos az őt megmérgezni kívánó szeretőjét tegnap
- Szerte a világon tüntettek a nyolcórás munkanap bevezetéséért május 1-én tegnap
- Elaludt a Vígszínházat megnyitó Jókai-darabon Ferenc József tegnap