Ferihegy régóta a régió első számú reptere lehetne
2006. február 3. 12:07
A Budapest Airport privatizációja két rekordot is megdöntött. A Múlt-kor körülnézett egy kicsit a magyar aviatika kezdeteinél és a főváros területén egykor üzemelt repülőtereken.
Korábban
A fővárosi repterek múltja
Légiforgalom történet |
http://www.aeronews.hu/ |
Kolibri III, 1913. augusztus 20. |
Ma már csak illegális gyorsulási versenyek színhelye Mátyásföld reptere, bár az első hazai gépkocsikat (a Magotaxot és a Magomobilt) is kibocsátó helyszín a két háború között az első számú hazai repülőtérként a regionális központ szerepét játszotta az európai légiközlekedésben.
Repülőtér, 1914 |
Építészeti világszínvolnalat képviselt a Budaörsi reptér a harmincas évek végére elkészült korszerű épülete utascsarnokkal, étteremmel. A háború után egy ideig még a sportrepülés legfontosabb hazai helyszíneként ismertük, ám ma már csak a repülőnapokon látogatható.
Kádár János hazaérkezik Moszkvából a Ferihegyi repülőtéren, 1957 |
Támogasd a szerkesztőségét!
történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 20% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.
- Arisztokratikus környezetben, Capri szigetén álmodozott a hatalomátvételről Lenin 09:05
- Egy szerencsés találkozásnak köszönhetően gyógyult ki a maláriából Bíró Lajos tegnap
- Munkája közben még az éhségről is elfeledkezett Marie Curie tegnap
- Senki sem akarta, hogy Őrült Johanna trónra lépjen tegnap
- Előnytelen békét eredményezett Oroszország számára a bolsevik hatalomátvétel tegnap
- Magyarországon a szabadságért, Amerikában az egységért harcolt Számwald Gyula 2024.11.06.
- Európaiként az elsők között tette meg a mekkai zarándoklatot Germanus Gyula 2024.11.06.
- Versenyeztek a nagyhatalmak a német tudósokért a 2. világháború után 2024.11.06.