2024. őszi különszám: Ármány és szerelem a Fehér Házban
ITT vásárolhatsz termékeinkből

Létrejön a Budapest Székesfővárosi Közlekedési Rt.

2004. szeptember 13. 12:06

A főváros tulajdonában álló Budapest székesfővárosi Közlekedési Rt (BSZKRT) több kisebb közlekedési vállalat megváltásából jött létre. A társaság nevéhez fűződik az egységes főváros villamosvasúti hálózat megteremtése. A margitszigeti lóvasút (1928) és a Villányi úti omnibusz (1929) megszüntetésével eltűnik a lóvontatás a tömegközlekedésből. 1930-ban már 19 rendes és 6 időszakos autóbuszviszonylat volt. Párhuzamos villamos- és autóbuszvonal működtetésére 1932-ig nem kerül sor, addig az autóbuszvonalak csak a villamos vasút hálózatát egészítik ki. 1933-ban megjelenik az első trolibusz, 1936-ban az első fémvázas autóbusz. Az első közúti jelzőlámpát a Nagykörút és Rákóczi út kereszteződésében 1926-ban állították fel. Budapesten 1941. november 9-én lépett életbe a "jobbra hajts".

Támogasd a Múlt-kor szerkesztőségét!

Miért támogassam a Múlt-kort?

2024. ősz: 1944 – A szégyen éve
Olvasta már a Múlt-kor
történelmi magazin
legújabb számát?

kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)

Nyomtatott előfizetés vásárlása
bankkártyás fizetés esetén 20% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
12 450 ft 9 990 Ft
Digitális előfizetés vásárlása a teljes archívumhoz való hozzáféréssel 25% kedvezménnyel.
Az első 500 előfizetőnek.
20 000 ft 14 990 Ft

Játsszon!

Miről híresült el I. Miklós pápa?

Történelmi adattárak

Mi történt a szülinapomon?

Adja meg e-mail címét, és hetente megküldjük Önnek a Múlt-kor legjobb írásait!

Bezár