A lagúnák városává válhat Bologna
2010. január 13. 11:20
Reszkess Velence: a bolognai illetékesek leporolják a középkori terveket, és helyreállítják a település 50 évvel ezelőtt eltüntetett vízi közlekedési csatornahálózatát, amelytől az idegenforgalom növekedését és a történelmi városmag újjáéledését remélik.
Korábban
A középkori Észak-Olaszország a csatornák világa volt: a vízi közlekedés könnyebbé és egyszerűbbé tette az életet, így a nagyobb városokat egy különleges hajózási hálózat kötötte össze. Ezt aztán később a mezőgazdaság, és a szárazföldi közlekedés fejlesztésével sorsára hagytak, így a csatornák egy része eliszaposodott, míg másokat előbb ipari célokra használtak, majd szándékosan temettek be. Bolognában öt nagyobb vízi útvonal még ma is létezik: az egyik a Po folyót köti össze a várossal, és azon élénk a hajóforgalom.
Az egész várost behálózó csatornarendszert az 1950-es években, a második világháborút követő újjáépítési lázban temették be, arra gondolván, hogy sokkal nagyobb hasznát veszik a sétálóutcáknak. Mostanra kiderült: ez nem feltétlen igaz.
A helyzet ráadásul meg is változhat: Bologna polgármestere, Flavio Delbono szerint a rekonstrukció első lépésében a városközpontban egy 50 méteres szakaszt állítanak helyre, ami nem is lesz nehéz, hiszen az eredeti csatorna nyomai még ma is megtalálható a föld alatt. Elmondása szerint a város nem csak szebb és élhetőbb, hanem vonzóbb is lesz majd, és példát mutathat a térség más településeinek is.
A Reno csatorna helyreállítása a tervek szerint másfél évet vesz majd igénybe, és a vízi út két partját egy különleges gyaloghíd köti majd össze.
A kivitelezők és a polgármester szerint a terv széleskörű társadalmi támogatottságot élvez, és mindez a városközpont újjászületését hozhatja magával. Arra azonban a sajtóközlemény szerint is gondosan ügyelnek, hogy a parkolóhelyek ne kerüljenek veszélybe, ezért a beruházással párhuzamosan parkolóházak is épületnek majd a terület kiváltására.
Támogasd a szerkesztőségét!
történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 10% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.
Titanic
- A Titanic első hivatalos útja volt egyben az utolsó is
- A szerény magyar hajóorvos, aki a Titanic túlélőit mentette
- Osztriga és bárány került a Titanic utasainak asztalára egy elárverezett étlap szerint
- Tudtad, hogy hét híres ember is lekéste a Titanicot?
- 3800 méter mélyen sincs biztonságban a Titanic roncsa
- Saját legendájának áldozatává vált a Titanic
- A nemzetközi egyezmények sem tudják megvédeni az enyészettől a Titanic roncsát
- A Titanic több száz utasának életét mentette meg a magyar hajóorvos
- Minden törekvés dacára lehetetlennek tűnik a felszínre hozni az egyre pusztuló Titanicot
- A Képes Krónika díszmásolatát kapta ajándékba Ferenc pápa 15:20
- Más programok mellett egy óriási sárkány legyőzésével köszöntik a tavaszt Óbudán 15:05
- Századokon átívelő grafikai kiállítás nyílt a Szépművészeti Múzeumban 13:20
- Egy valódi hajótörött ihlette a börtönt is megjárt Defoe Robinsonját 11:20
- A nemesek pártfogása járult hozzá a szabadkőművesség elterjedéséhez 09:05
- Kizárták a pártból az amerikaiakkal barátkozó szovjet katonákat tegnap
- A törökök mellett a szomszédos hatalmakkal is szembe kellett szállnia Hunyadi Mátyásnak tegnap
- A vasbeton alkalmazásának első meghonosítójára emlékeztek tegnap