Konzervatív reklámügynökség segíti az angol Munkáspártot
2007. október 9. 11:00
Korábban
Fiatalos lelkesedés formálta a politikai szlogeneket
A Saatchi a konzervatívok megbízása idején kreativitása csúcsán állt. A kampány első lépéseként reklámfilmet forgattak, amelyben az `Anglia hátrafelé halad` szlogen szellemében a Waterloo Bridge-n hátrafelé sétáló embereket mutattak, Stephenson Rocket nevű gőzmozdonya hátrafelé füstölt, a Comet, a világ első sugárhajtású repülőgépe hátrafelé landolt, a hegymászók visszafelé araszoltak a Mount Everestről, és Michael Heseltine hangja a következőket mondta: `Előre vagy hátra, nem folytathatjuk úgy, ahogy eddig.`
Maurice és Charles |
Az 1983-as választások idején a Saatchi & Saatchi már gazdag és híres volt. Ők nyerték el a British Airways reklámmegbízását: az 1,2 milliós Manhattant egy repülőgép fedélzetére veítették, amely lassan közeledik a Heathrow repülőtér felé, miközben a következőket halljuk: "A British Airways évente több utast szállít az Atlanti-óceánon keresztül, mint Manhattan teljes lakossága." A reklámkampány több díjat is nyert.
Az 1987-es választások idejére a Saatchi & Saatchi még gazdagabb lett, de már jelentkeztek a fiatal és sikerre éhes ügynökségek, hogy kihasítsák a maguk részét a toryk tortájából. A Saatchi & Saatchi készített néhány nagyobb plakátot, de már nem tudott megfelelni az első kampány sikere nyomán kialakult elvárásoknak. Ennek oka részben az volt, hogy 1983-ban a kormány már négy éve hatalmon volt, 1987-ben pedig már nyolc éve. 1979-ben még minden új volt: Thatcher volt az ellenzék vezetője, és a legrosszabb, ami történhetett, az az volt, hogy az is marad.
A Munkáspárt által megbízott Saatchi & Saatchi mára a világ egyik legnagyobb multinacionális reklámügynöksége: feltörekvő politikusok és fiatal szakemberek tanulmányozzák eszközeiket és módszereiket abban reménykedve, hogy tapasztalataik révén megalapozhatják karrierjüket. Alapítói azonban kivonultak belőle, és egy másik, szerényebb méretű ügynökséget hoztak létre, amely a legutóbbi választások előtt a konzervatívok kampányát erősítette. A fivéreket nem különösebben érdeklik a kampányok: Charles ma kortárs művészeti gyűjteményét gyarapítgatja, Maurice pedig eltávolodott a konzervatívoktól.
Támogasd a szerkesztőségét!
történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 10% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.
26. Nagyhatalmi konfliktusok 1618–1820 között
VI. Nemzetközi konfliktusok és együttműködés
- A legitimitás elvére épült a Napóleon legyőzése után Bécsben megszabott új európai rend
- A trónt is szeretői segítségével szerezte meg a kegyencek cárnője, Nagy Katalin
- Bár sokan a halálát kívánták, valószínűleg mégsem mérgezés lett Napóleon veszte
- Hogyan kerültek franciák vagy éppen magyarok az amerikai függetlenségi háború csatatereire?
- Ifjúkorában édesapja halálra ítélte Nagy Frigyest, helyette azonban legjobb barátját végezték ki
- Miért hisszük úgy, hogy Napóleon alacsony volt?
- Miért raboltatott el Napóleon két pápát is?
- Bekerítő manővere miatt fölényesen nyerte Napóleon a „három császár csatáját”
- Lépésről lépésre falták fel Lengyelországot szomszédai a kora újkorban
- Hatásvadász bestsellereiről lett ismert a 2. világháborút is megjárt Herman Wouk tegnap
- Tiszavirág-életűnek bizonyult Norvégia első függetlensége tegnap
- A magyar történelemben Mária volt az első nő, akinek fejére került a Szent Korona tegnap
- Újabb corvinák érhetőek el az Országos Széchényi Könyvtár online felületén tegnap
- Emlékérmékkel ünnepli a független magyar pénzügyi rendszer létrehozását a Nemzeti Bank tegnap
- Nemzedéke magányát és csalódásait jelenítette meg verseiben Dsida Jenő tegnap
- A bécsi udvar fojtogató légköréből menekülve érte utol a végzet a magyarok királynéját, Sisit tegnap
- Csak a halál tudta megállítani a világuralomra törő Dzsingisz kánt tegnap