Hét extrém reklámfogás a történelemből, amely megragadta a világ figyelmét
2017. november 24. 13:58
Korábban
Kempe kilenc napos csodája
William Kempe a 17. század fordulójának neves színésze és bohóca volt Angliában, aki rendszeres szereplője volt William Shakespeare korai színdarabjainak is. 1600-ban azonban maga mögött hagyta a Bárd társulatát és önálló karrierbe kezdett. Ehhez azonban mindenekelőtt egy kiváló reklámra volt szüksége. Hamarosan eszébe is jutott a nagy ötlet, miszerint keresztül fogja táncolni Dél-Angliát.
Kempe táncmaratonja Londonból indult és egészen Norwich városáig tartott. Kilenc nap alatt így összesen 160 km-t tett meg, miközben mindvégig egy groteszk népi táncot járt. Útközben számos településen megállt, hogy népszerűsítse vállalkozását, begyűjtse a helyiek ajándékait és fogadásokat szervezzen az útjára. A reklámfogás kiválóan bevált, Kempe hírneve Anglia-szerte jelentősen növekedett. Sőt, a táncmaratonról végül még egy bőrt lehúzott, amikor jó pénzért kiadta róla emlékiratait Kempe kilenc napos csodája címmel.
Támogasd a szerkesztőségét!
történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 10% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.
- Szinte egész életét a humanitárius tevékenységnek szentelte id. Antall József 13:35
- Évszázadok nyomában – Olaszország történelmi látnivalói 13:25
- Néhány rendtársa szerint az ördögtől kapta látomásait Ávilai Szent Teréz 11:20
- A gyógynövényektől a penészen át a higiénikus sebellátásig 09:05
- Tiltott szernek számít az agárversenyeken a népszerű potencianövelő tegnap
- Visszautasította a nemesi címet a szerénységéről híres Röntgen tegnap
- Bordélyház is szolgált az amiens-i német börtön foglyainak menedékéül tegnap
- Idén Jon Fosse adta át a színházi világnap nemzetközi üzenetét tegnap