Egy heves vita után fogadta meg Ferruccio Lamborghini, hogy Enzo Ferrariénál jobb autókat fog gyártani
2021. április 28. 18:26 Múlt-kor
Korábban
A támadó bika végül visszatért a szőlőhöz
Ferruccio Lamborghini 1962-ben alapította meg az Automobili Lamborghinit. Az első típus, az orrmotoros 350 GT 1963-ban debütált és lóerőben méltó ellenfele volt a Ferrarinak. A bikaviadalok szerelmeseként Lamborghini sportautójának márkajeléül az ágaskodó bikát, pontosabban a bikaviadalok igazi legendáját, a matador minden döfését túlélő Murciélagót választotta. Nem véletlenül, hiszen a híres bikát egy 1879-es bikaviadalon 24 (más források szerint 90) kardszúrással sem tudtak leteríteni.
A szarvait támadásra szegező bika Ferrari ágaskodó lova mellett egyenrangú ellenfélnek bizonyult a luxus sportautók piacán, és nem kizárólag a bivalyerős, többnyire 12 hengeres motorok, hanem a lenyűgöző formavilág miatt.
Marcello Gandini, aki korábban éjszakai lokálok enteriőrjét készítette, remek vonalvezetésű, lapos sportkocsikat tervezett, így például a gyár első meghatározó típusát, a középmotoros, 12 hengeres Miurát, majd az azt követő Countach-ot, amelynek ajtói teljesen szokatlan módon, már felfelé nyíltak. Gandininek köszönhető a gyár egy másik legendás típusának, a Lamborghini Diablonak a formatervezése is.
Az Emilia-Romagna tartományban fekvő Sant’Agata Bolognese székhelyű Lamborghini cég sportautói csodálatosak voltak, de értékesítésük az 1970-es évek elején nehézségekbe ütközött. Az 1970-es évek energiaválsága nem kedvezett sem a sportautók, sem a traktorok piacának.
1974-ben Ferruccio Lamborghini úgy döntött, hátat fordít az autók és traktorok világának és működési körét leszűkíti a hidraulikus alkatrészek, illetve a légkondicionáló berendezések gyártásra. Ezzel párhuzamosan a volt traktor- és sportkocsigyártó visszatért gyökereihez: Umbriában, a Trasimeno-tó mellett vásárolt egy 700 hektáros birtokot és borkészítésbe fogott. Lamborghini 1993 februárjában távozott az élők sorából, az általa alapított pincészetet azóta lánya, Patrícia irányítja.
Bár az új tulajdonosok néhány évente váltogatták egymást, sőt 1977 és 1984 között a gyár ellen csődeljárás is folyt, Ferruccio „gyermeke” végül túlélte a nehéz időket. A Lamborghini 1987-től a Chrysler, majd 1998-tól a Volkswagen-csoporton belül az Audi leányvállalataként tovább üzemelt. Népszerűsége a földteke felső tízezréhez tartozó fogyasztók körében a mai napig töretlen; a 2016-ban Ferruccio Lamborghini születésének száz éves centenáriumára megalkotott, több mint 700 lóerős Lamborghini Centenariot, amelyből 40 darab gördült le a gyártószalagról, gyorsan elkapkodták a vevők.
Támogasd a szerkesztőségét!
történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 10% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.
- A kételkedő zsűri előtt vágta földhöz Zsolnay Vilmos fia a mester porcelánját 20:20
- Magyar hősök nyomában Isztambulban és környékén 18:40
- Sikertelen irodalmi pálya után vált Viktória királynő kedvenc miniszterelnökévé Disraeli 18:05
- Furcsa testi elváltozásokat jósoltak a hosszútávfutás női képviselőinek 16:05
- Lenin születésnapjának évfordulójához időzítették a Szojuz–10 űrhajó első repülését 15:05
- Különleges díszítésű, Mátyás kori misekönyv fakszimilie kiadását mutatták be 13:20
- Kiállításokkal és interaktív programokkal emlékeznek meg Kőrösi Csoma Sándorról Indiában 11:20
- Máig számos rejtély övezi a Húsvét-sziget hatalmas szobrait 09:05