Dédapáink vagányan szelték az utakat kétkerekű járgányaikon
2018. november 17. 08:20 Múlt-kor
„Leírhatatlanul jó érzés, amikor az ember egy motorral hajtott járművet használ, amely kellőképpen gyors, és szabadon lehet róni vele az utakat” – lelkendezett Daimler, akit találmányáért a motorkerékpár atyjaként tisztelnek. A járművet 133 évvel ezelőtt, 1885. november 18-án a Cannstatt és Untertürkheim közötti útszakaszon tesztelték, a nyeregben Daimler 17 éves fia, Paul ült. A váza fából volt, négyütemű motorjának teljesítménye pedig 0,5 lóerőt tett ki. A néhány kilométeres kirándulás közben a motor fölötti ülés átmelegedett és meggyulladt, de nagyobb baj nem történt. A motorozás, mint szabadidős tevékenység, azonban csak jóval a századforduló után, az első világháború körül vált népszerűvé. A második világháború után a jármű hosszú utat járt be a popkultúrában, mire a szabadság és a kalandvágy szimbólumává vált – és mi ezen a szemüvegen keresztül tekintünk vissza „dédapáinkra” a Fortepan képei segítségével.
Korábban
Támogasd a szerkesztőségét!
történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 10% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.
- A kételkedő zsűri előtt vágta földhöz Zsolnay Vilmos fia a mester porcelánját tegnap
- Magyar hősök nyomában Isztambulban és környékén tegnap
- Sikertelen irodalmi pálya után vált Viktória királynő kedvenc miniszterelnökévé Disraeli tegnap
- Furcsa testi elváltozásokat jósoltak a hosszútávfutás női képviselőinek tegnap
- Lenin születésnapjának évfordulójához időzítették a Szojuz–10 űrhajó első repülését tegnap
- Különleges díszítésű, Mátyás kori misekönyv fakszimilie kiadását mutatták be tegnap
- Kiállításokkal és interaktív programokkal emlékeznek meg Kőrösi Csoma Sándorról Indiában tegnap
- Máig számos rejtély övezi a Húsvét-sziget hatalmas szobrait tegnap