2024. tavasz: Tróntól a Szentszékig
ITT vásárolhatsz termékeinkből

Libegővel lehet feljutni a János-hegyre

2004. szeptember 13. 12:06

1970. augusztus 19-én készült el a magyar főváros egyik nevezetessége, a Libegő. Budapest vezetői már az 1930-as években tervezték, hogy a Zugligetben építenek egy függőszékes kötélpályát. A terv megvalósítását azonban a második világháború meghiúsította. Az építkezés 1969-ben kezdődött el és 1970. augusztus 19-re fejeződött be. A kerületi önkormányzat névpályázatot írt ki, amelyre több tízezer elképzelés érkezett. Csak néhány példa: Andalgó, Budai-szellővasút, Fityegő, Hegyi-batár, Mókushinta, Sodronyvasút, Szellő-szán, Tájdrót. A főváros legmagasabb pontján, az 529 méteres János-hegyen kialakított hajtómű-berendezés mozgatja a Libegőt, végtelenített, 26 mm vastag, 2000 folyóméter hosszú kötéllel. 102 darab, kétüléses függőszék szállítja az utasokat a 260 méter pontkülönbségű felső állomásra. Az alsó és a felső állomás közötti 1041 méteres távolságot az utasok 15 perc alatt teszik meg. A kötélpálya irányítását 17 tartóoszlopon elhelyezett gumibetétes görgők végzik.

Támogasd a Múlt-kor szerkesztőségét!

Miért támogassam a Múlt-kort?

2024. tavasz: Tróntól a Szentszékig
Olvasta már a Múlt-kor
történelmi magazin
legújabb számát?

kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)

Nyomtatott előfizetés vásárlása
bankkártyás fizetés esetén 10% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
9 945 ft 8 990 Ft
Digitális előfizetés vásárlása a teljes archívumhoz való hozzáféréssel 25% kedvezménnyel.
Az első 500 előfizetőnek.
20 000 ft 14 990 Ft

Játsszon!

Miről híresült el I. Miklós pápa?

Történelmi adattárak

Mi történt a szülinapomon?

Adja meg e-mail címét, és hetente megküldjük Önnek a Múlt-kor legjobb írásait!

Bezár