Lóvasúttal és BUR-vasúttal Budapesten – így indult meg a fővárosi kötöttpályás közlekedés
2016. szeptember 16. 11:22
150 éve, 1866. augusztus 1-jén indult meg a villamosközlekedés elődjének is tekinthető menetrend szerinti lóvasútforgalom a pesti Széna (ma: Kálvin) tér és Újpest között. 120 éve, 1896. január 12-től szállított utasokat először villamos – a BUR-vasútként ismert cég égisze alatt – a mai Lehel tér és Újpest között, illetve a Megyeri kápolnáig. A kiállítás a kettős évforduló kapcsán kötöttpályás közlekedésünk másfél évszázados történetét tekinti át korabeli fotók és műtárgyak segítségével.
Korábban
Szeptember 16-án 17 órakor Vitézy Dávid, a Közlekedési Múzeum főigazgatója és Wintermantel Zsolt, Újpest polgármestere nyitják meg a Közlekedési Múzeum és az Újpesti Neogrády László Helytörténeti Gyűjtemény közös, a Lóvasút és BUR-vasút történetét bemutató kiállítását.
A kiállítás Pest-Buda, majd Budapest utcaképét a 19. században meghatározó lóvasúti utazásokról, a lóvasúti üzemről, valamint a villamosforgalom kialakulásáról és napjainkig tartó történetéről szól. A tárlat ugyan csak két hétig látható, de addig is tárlatvezetésekkel, gyerekfoglalkozásokkal (szeptember 25. és október 2.) várják az érdeklődőket. A kiállítás ingyenesen látogatható.
A szeptember 16-i 17 órakor kezdődő nyilvános megnyitó programja:
• A vendégeket köszönti Wintermantel Zsolt, Újpest polgármestere
• A kiállítást megnyitja Vitézy Dávid, a Közlekedési Múzeum főigazgatója
• Közreműködik Szűts István előadóművész
Helyszín:
Újpesti Városháza Pincegaléria
1041 Budapest, István út 14.
Megtekinthető:
szeptember 17. és október 2. között hétfő kivételével naponta 10-18 óráig.
További információ a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum honlapján
Támogasd a szerkesztőségét!
történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 10% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.
7. Életmód és mindennapok a Kádár-korszakban
II. Népesség, település, életmód
- A magyar-román diplomáciai kapcsolatok megszűnésével fenyegetett Ceaușescu falurombolási terve
- Lelkiismereti és erkölcsi kérdésnek tekintette az amerikai elnök a Szent Korona visszaszolgáltatását
- Mit keresett Fidel Castro 1972-ben Budapesten?
- A Népliget és a Margitsziget is szóba került, mint az Úttörővasút lehetséges helyszíne
- Ilyen az, ha csináljuk a fesztivált – koncertfotók a ‘80-as évekből
- Ledobni a vörös nyakkendőt – ilyenek voltak a szocialista úttörőtáborok
- Kilincs a túloldalon
- Az én 89-em
- Benzininjekció, néma talpak és Mengele – ártatlan volt-e Tóth Ilona?
- A világ legcsúszósabb anyagaként döntötte meg a Guinness-rekordot Plunkett találmánya tegnap
- Elutasította a kitüntetéseket a modern betegellátás úttörője, Florence Nightingale tegnap
- A mai napig találgatják, hova tűnt Ned Kelly koponyája tegnap
- Puccsal tért vissza a politikába a független Lengyelországot diktároként vezető Piłsudski tegnap
- Elsősorban Sztálinhoz volt hűséges a rettegett Péter Gábor tegnap
- Egy párbaj miatt vált híressé Szindbád alakjának megalkotója tegnap
- Megkeseredett emberré vált élete végére Garibaldi, az olasz egység hőse 2024.05.11.
- Örömünnepként indult, majd tragédiába fulladt a bradfordi mérkőzés 2024.05.11.