2024. tavasz: Tróntól a Szentszékig
ITT vásárolhatsz termékeinkből

Munkától szépülő nők és gyerekekkel eladott cigaretta – bizarr reklámok a 20. századból

2016. április 25. 17:38

Manapság számos reklámot ér – joggal – kritika a nők tárgyiasítása miatt, ám néhány évtizeddel ezelőtt a reklámipar még valósággal tobzódott a szexizmusban és a rasszizmusban. Plakátok tucatjai születtek, amelyeket ma már minimum ízléstelennek tekintenénk.

Támogasd a Múlt-kor szerkesztőségét!

Miért támogassam a Múlt-kort?

2024. tavasz: Tróntól a Szentszékig
Olvasta már a Múlt-kor
történelmi magazin
legújabb számát?

kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)

Nyomtatott előfizetés vásárlása
bankkártyás fizetés esetén 10% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
9 945 ft 8 990 Ft
Digitális előfizetés vásárlása a teljes archívumhoz való hozzáféréssel 25% kedvezménnyel.
Az első 500 előfizetőnek.
20 000 ft 14 990 Ft
„A legtöbb férfi azt kérdezi: »Csinos?«, nem pedig azt, hogy » okos? «.” Palmolive reklám az 1920-as évekből, amely azt sugallja, hogy egy nő esetében a külső sokkal fontosabb, mint az intelligencia.„Több orvos szív Camelt, mint bármilyen más cigarettát” – hirdeti a Camel 1940-es évekbeli reklámja, egy az egész országra kiterjedő közvélemény-kutatásra hivatkozva.Gyümölcszselé reklám az 1920-as évekből. Egy fekete kisfiú gyümölcsszelét szolgál fel „gazdájának”.„Minél keményebben dolgozik egy feleség, annál csinosabb” – mindez a Kellog’s vitaminjainak köszönhető egy 1930-as évekbeli reklám szerint.A 7-Up ezen az 1950-es években született plakáton azzal büszkélkedik, hogy a legfiatalabb fogyasztójuk egy 11 hónapos baba.„Egy jobb életkezdet reményében kezdjük korábban a kólafogyasztást!”. A reklám szerint a kólaivást nem lehet elég korán elkezdeni, mivel hozzájárul az aktív életvitel kialakításához, erősíti a személyiséget, és alapvető cukrokat juttat be a szervezetbe.A Marlboro az 1950-es években gyerekekkel adta el cigarettáját.„Csak egy kérdés, Anya: megengedheted magadnak, hogy ne szívj Marlborót?” – teszi fel a kérdést a cég egy másik reklámban.Az 1950-es években készült reklám szerint ötből négy férfi a Van Heusen legújabb oxford ingeire – egyedül a fekete nem.Az 1960-as években készült szerint egy nőnek akkor lesz igazán boldog a karácsony reggele, ha egy Hoover porszívót talál a fa alatt.A Baby Soft cég az 1970-es években még a gyerekek szexuális tárgyként való szerepeltetésétől sem riadt vissza. „Mert az ártatlanság szexibb, mint hinné.”Az Old Goldnak csak a nők lábaira volt szüksége cigarettája reklámozásához.„Anyukád téged miért nem Fairy szappannal mosdat?” – olvasható az NK Fairbank Co. reklámján.A nők tele vannak gátlásokkal, kétségekkel, és ráadásul még tudatlanok is. Nem értik, miért hidegülnek el tőlük a férjeik. A reklám szerint mindezen problémákra megoldást jelentett azonban a Lysol intim mosakodója.Ha nem kapod meg tőle, kaparints meg magad” – olvashatjuk a Jade East after shave reklámján, és nem tudjuk, hogy a termékre, vagy a hölgyre gondoltak.A Warner 1967-es reklámján a női testet körteként jelenítették meg, és felhívták a figyelmet a hasonló alak, vagyis a túl nagy fenék és a kis mell tarthatatlanságára – megoldásként persze saját, forradalmian új alakformálójukat ajánlották.„Amikor nem tudsz vele lenni, légy ott a gondolataiban. Legyen olyan alakod, amelyet nem tud elfelejteni” – a Tab szerint ehhez diétás kólájukkal jelentősen hozzá tudtak járulni.Az 1900-as évek elején született reklám szerint a tisztaságra való nevelés a fehér ember terhe. Mindehhez nagy segítséget nyújthat a Pears szappan.

Játsszon!

Miről híresült el I. Miklós pápa?

Történelmi adattárak

Mi történt a szülinapomon?

Adja meg e-mail címét, és hetente megküldjük Önnek a Múlt-kor legjobb írásait!

Bezár