[origo] címlaphírcentrumvásárlás[freemail]videaiWiW

Tovább bonyolódik a roswelli UFO esete

2007. július 5. 16:00

Pontosan hatvan évvel ezelőtt, 1947. július 2-án egy azonosítatlan repülő tárgy zuhant le az új-mexikói Roswell külső részén.

1947 júliusának elején egy könnyű légijármű szállt el a washingtoni Cascade hegység felett, közel 3000 méter magasságában. Hamarosan egy hatalmas villanás vette körül az űrhajót, és a jó látási viszonyoknak köszöngetően többen is látták a fém járműveket a levegőben. Kenneth Arnold pilóta szerint 2600 km/h sebességgel haladtak, közel háromszor gyorsabban a kor legsebesebb repülőinél. Hamarosan hasonló jelentések érkeztek az ország több részéről is. A hadsereg nem sokkal később nyilatkozatot adott ki, amelyben elismerték a repülő csészealj létét, és azt is, hogy az egyik lezuhant Roswellben. Az újságok címlapjain hatalmas szenzációként tálalták a dolgot, mondván `A légierő elfogta a repülő csészealjat`.

A kedélyeket villámgyorsan hűtötte le a hadsereg alig 24 órával később kiadott nyilatkozata, amelyben egy teljesen új sztorival álltak elő. Abban már az szerepelt, hogy amit korábban repülő csészealjnak hittek, valójában egy időjárási ballon volt, amely egy közeli birtokon zuhant le. Az eset igen hamar az egyik legkedveltebb összeesküvés-elméletté vált, amelynek középpontjában az eset mellett az idegen technológiákat is hasznosító 51-es körzet (Area 51) áll. A katonai támaszpontot mára bezárták, és Roswell a rejtély miatt odaözönlő turistákból tartja fenn magát.

A rejtély azonban váratlan fordulatot vett a múlt héten: a támaszpont sajtókapcsolati ügyeit intéző, és a két nyilatkozat kiadásért felelős tiszt, az egy évvel ezelőtt elhunyt Walter Haut hadnagy ugyanis egy olyan esküvel hitelesített nyilatkozatot hagyott hátra, amelyet csak most nyithattak fel. A szöveg az összesküvés-elméletek legvadabb feltételezéseit támasztja alá: a tiszt szerint ugyanis az időjárási ballon csak egy fedősztori volt, és a valódi tárgyat a hadsereg egy közeli hangárban tárolta.

A szövegben említést tesz egy olyan magasrangú találkozóról, ahol a bázis parancsnoka, William Blanchard ezredes mellett a légierő tábornoka, Roger Ramey értekeztek az ügyről. Haut szerint az értekezleten az UFO darabjait is körbeadták, és senki nem tudta azonosítani az anyagot. Szerinte ekkor döntöttek arról, hogy balesetnek állítják be az esetet, és a sajtónyilatkozatra azért volt szükség, hogy azzal a nyilvánosság számára ismeretlen, második helyszínt eltitkolják. Ott ugyanis több, és értékesebb roncsot találtak. Ezután a hadnagy szerint a katonai szakértők hónapokig kutatták át a környéket, és minden lehetséges apró töredéket eltüntettek, mintegy kiradírozva a történet minden nyomát. Ezzel párhuzamosan azokat a roncsdarabokat is begyűjtötték, amiket a helyi farmerek szedtek össze.

Haut ezután elmeséli, hogy Blanchard elvitte a 84-es épületnek nevezett hangárba, és megmutatta neki a járművet. A hadnagy szerint egy fém, tojásalakú tárgyat látott, amely 3,6-4,5 méter hosszú, és 1,8 méter széles lehetett. Alatta egy ponyvával félig letakart, két földönkívüli test feküdt, amelyeknek viszonylag nagy feje volt, és 120 centi magasak lehettek. Az irat végén Haut megjegyzi: "Biztos vagyok benne, hogy egy világűrből származó űrhajó és annak legénysége lehetett".

A szkeptikusok persze azonnal kétségbe vonták Haut történetét is, mondván semmi bizonyíték nincs az abban állítottakra. Szerintük az a leggyanúsabb az ügyben, hogy a tiszt miért nem beszélt az élményeiről. Az elméletet támogató hívők szerint erre egyértelmű válasz adható: a hadnagy ugyanis attól félt, hogy kinevették volna.

Az amerikai hadsereg egyébként politikai nyomásra 1994 júliusában a The Roswell Report: Fact Versus Fiction In The New Mexico Desert (A Roswell jelentés: tény a kitalációval szemben az új-mexikói sivatagban) című kiadványban próbálta összegezni a kérdést. A munkából az derül ki, hogy a sivatagban akkor a szigorúan titkos Mogul projektet folytatták, amelynek során különleges műszerekkel felszerelt ballonokat engedtek fel a felső atmoszférába, hogy azokkal a lehetséges szovjet atomkísérletek nyomait keressék. A helyiek által látott, alacsony szürke testek pedig a ballonból kiesett, tesztelésre használt próbababák lehettek.

Címkék

Hozzászólások (28 db)

Feliratkozás a Múlt-kor hozzászólásokra
johnibyg
2010. június 15. 19:03
steven és rockgergovel teljesen, .-tal részbe egyetértek.
Ha nyiltan bevallaná pl. Obama, hogy "Igen, vannak UFO-k, több évtizede birtokunkban van néhány db és "ufonauták" is", akkor kitörne a totális káosz. Az emberek egy része megtámadná őket félelemből és gyűlöletből, akik legfeljebb kinyírnának mindenkit ezért. Kína, India, stb. szinte rögtön bevetné az atomot ellenük, az iszlamisták megtámadnák Izraelt, hogy "a szemét zsidók miatt van ez", amerika és európa meg nem tudná, hogy mit tegyen. Ti mit tennétek, ha bevallanák?
A 2. vh-s angol vadászrepülő parancsnok, Hugh Downing is megmondta: "Én sohasem láttam UFO-t, de annyi jelentés jött a pilótáktól ezekről, hogy el kell hinnem, hogy léteznek".
Tamás
2010. május 05. 23:01
Azt hiszem, tudnék választ adni mindenkinek. Igen, vannak a földünkön kívül is világok, ahol értelmes lények élnek, de az ufók az csalás. Ki a legnagyobb csaló és megtévesztő? Ki az a személy, aki más alakot vett fel, hogy becsapja az emberiséget? Hát ennek a személynek vannak beosztottjai, akik hasonló dolgokra képesek, mint parancsnokuk. Ezeknek a lényeknek célja az emberek befolyásolásasa, akik által érvényt tudnak szerezni megtévesztéseiknek. Mivel a titokzatosságba való burkolózást is felhasználják, nagyobb az eredményességük. Ezt átviszik az emberi elmékbe is, hogy kíváncsiak legyünk, titokzatosságaikkal foglalkozzunk. Nos, hát feleljetek magatoknak arra a találóskérdésre, hogy melyik természetfeletti hatalomnak célpontja az emberiség, hogy a valóságtól elterelje a figyelmét, sőt emberi híveket nyerjenek meg maguknak, akiket szintén megtévesztve felhasználják őket tervük kivitelezéséhez. Annyit elárulok, hogy a földünkön kívüli világok nem tarthatnak velünk kapcsolatot, de földünk történelme mindannyiuk részéről figyelemmel van kísérve. Itt ugyanis van egy nagy baj, ami náluk nincs, s nem avatkozhatnak be történelmünkbe. A föld kitüntetett figyelmet élvez a világok minden lakója számára, ami egy élő tankönyvül szolgál nekik. A többit találjátok ki.
wakegér
2010. április 24. 23:44
láttam őket,nemegyszer.nem hinni kell bennük-az hülyeség-.
tudni hogy vannak és kész.
Detros
2010. március 08. 21:53
Bocs de az Ufoknak akik tényleg nagyon fejlettek és értenek a hiperhajtómüvekhez meg a kémszondákhoz nem távcsővel fogják nézni a bolygókat multkor láttam egy müsort a hiprtérablakok megnyitásáról a mi galaxisunkhoz a legközellebb galxishoz vagyis az alfa centaurihoz 00,1 másodper elérni egy hiperhajtómüvel. na és ne is beszéljünk a nanotecnhologiárol az is lehet hogy már vannak gépeik amik agy nanométernél kisebbek és kémkedésre valók.
Behrooz
2010. március 04. 19:16
Kriszta! engem érdekelne, ha van még ilyen történeted..... írj kérlek!
krisztaa
2010. március 03. 23:50
persze hogy léteznek,,,,rengetegen találkoztak is velük,de a legtöbben nem beszélnek róla mert akik mégis beszélnek,azokat kinevetik...persze sok a kamus, de aki tényleg látott,azt annyira megrázta h látni a szemében h igazat mond...sok mindent tudnék mesélni nektek én is,akit tényleg érdekel ez,v esetleg szintén volt kapcsolata,az írjon egy elérhetőséget és mesélek neki....érdekes dolgok vannak itt ám,szokjátok a gondolatot h vannak,nem is egy civilizáció...hmmm:)
el se tudjátok képzelni mi folyik ebben a világban és h az ember is mennyire nem ismeri még magát...írjatok;)
MégTöbbUfó
2010. február 22. 11:03
@blackstar és palkóbence:
Egy nagyon hoszú út legelején jártok, mely remélhetőleg az értelemhez vezet.
julcsi
2010. február 20. 12:05
.! Igen, ez is tényleg egy elgondolkodtató feltevés. De azt hiszem az is az,hogy: ha ma bizonyítottan létezik olyan bolygó,ahol feltételek adottak az élethez vagy ahol van is vagy létezett az emberinél sokkal,de sokkal kevésbé bonyolultabb, akkor miért ne létezne sokkal fejlettebb is?Egy, az emberi képzeletet meghaladó civilizáció?
.
2010. február 18. 16:51
A tudósok különböző becslések alapján a mi galaxisunkban a valamennyire intelligens élet több millióra (!) becsülik, én ezt el is fogadom. De kis zöld repkedő embereket nem.

Az, hogy nem láttunk még "UFO" -t, részben annak köszönhető (szerintem), hogyha felnézel az égre, akkor azt látod, milyen volt millió, akár milliárd (!) évvel ezelőtt. Tehát ha UFO-k épp most a Földet vizsgálják a galaxiks másik végéből, akkor azt látják, hogy egy vulkanikus, forró, éppen kialakult bolygó van itt.

A NASA pedig kezdi felfedezni az újabb és újabb bolygókat, azonban mi is azt látjuk, milyen volt 100 millió éve. 100 millió éve a Földön se volt sok minden, akkor meg mit akarunk.
paul taylor
2010. február 01. 08:50
mindegy mit hiszunk vagy mi van a foldon, a dolog az hogy teljesen analfabetak vagyank ha avilag mindenseg isteni dolgaiban akarunk goldolkozni ,mert meg sok millio ev kell elteljen hogy megtudjuk a dolgog valos letezeset.
akik felkeresnek nem most elnek,es akik itt elnek azok mar nem mi vagyunk.
Calysto
2010. január 02. 18:43
Nekem a Piroska meg a farkas story jobban tetszik.Az emberekneknek szükségük van mesékre.Ufoban majd akkor hiszek ha látok egyet.
palkó bence
2009. november 15. 11:05
szerintem léteznek úfók
blackstar
2009. augusztus 25. 22:38
ÉS ha pár ember aki eltünt ök vitték el tanulmányozni az emberi fajt???Vagy ez hülyeség??????????????,
rockgergo
2009. augusztus 25. 13:30
ééén nek üzenem: a NASA már talált bolygót. Nemrég mondták, hogy megtaláltak egy olyan bolygót ahol lehetne róla szó, hogy éljenek az emberek. Ezt publikusan mondták, azon kívül meg sok más olyan dologról nem számoltak be ami "szövetségi" ügy. Pl: nem biztos hogy a Nevadai sivatagban az 51-es körzet csak 'repülőgépek tesztelésére való'. Amúgy meg furcsa hogy miért hasonlítanak hozzánk az űrlények. (vagy éppen mi miért hasonlítunk rájunk). Nekik is emberi testük, emberi végtagjaik vannak. Holott elvileg csak mi fejlődtünk ki ilyennek. Amúgy meg nem kizárt dolog az sem, hogy létezik párhuzamos univerzum is. Csak olyan ez ember, hogy nem képes elfogadni azt amit nem ért; amit nem tud épp ésszel felfogni. Holott lehet hogy nem mindig az ésszerű magyarázat a működő képes ...
Nikyyy
2009. augusztus 24. 22:08
Mellesleg ha ez nem igaz.......akkor mért hívták a roham osztagot egy időjárás ballon miatt??Na nehogy már azok nem ugrálnak tévesen........:D egy ballon miatt és egy ballon 2600 km/h tud menni??Érdekes:D
[link] ezt nézzétek meg
Nikyyy
2009. augusztus 24. 21:59
Szerintem ez igaz és az Amerikaiak (FBI)titkolják mert világ botrány lene gondoljatok bele....ők is meglepődtek és amikor rájöttek mi is az kamu sztorit adtak be és ök kivizsgálták ezt a bizonyos lényt/eket tuti léteznek csak titkolva van mekkora botrány lene ha kiderülne!!!!!!!!2600 km/h nem tud semmi iylen sebeséggel meni!!!!!!Amit az emberiség tud ez ahozz kevés
ééén
2009. július 21. 05:53
üdv mindenkinek!
Sztem ez az "időjárási ballon" sztori csak 1 kitaláció.Sztem sok mindenkinek feltűnt már,h minden UFO s történet azzal van lezárva,h pl. csak 1 új repülőt teszteltek stb. Az a videó a Youtube-on bizti igaz mert abban az időben még nem volt olyan fejlett a számítógépes technika(bár kitudja)és még akkor a tvben is mutatták.
Teljesen 1et értek veled Sovanak.Szerintem 100% ,h nem csak a mi bolygónkon létezik élet.Az képtelenség lenne.Bizti vannak fejletteb civilizációk mint a milyékn hisz ha sikerült minket megtalálniuk...
Már azon se csodálkoznák ha kiderülne h már a NASA ish talált 1 bolygót ahol van élet.
LAci
2009. július 07. 07:13
Miért ne lennének idegenek!Stevennek igaza van tömeghisztéria lenne.Hosszú hosszú évek ota azaz a Roswelli eset ota kapcsolatban állnak az emberek az ufokkal és mint kiderül mindig majd 50-60évenként derülnek ki dolgok nemtudják egyszerüen teljesen titokba tartani.Vagy vlaki bekattan vagy megöregszik és a halálos ágyánál tesz csak esküt de miért hazudnának..CSak egyszerüen nemlehet ezeket a titkokat felfedni de figyeljétek meg elöbb utobb kiderül minden szépen lassan...
Hermann
2009. június 29. 14:25
azt elfelejtettél említeni,hogy nyilvánosságra került egy olyan videó,amiben egy bizonyos,a munkások által is látott "űrlény" boncolása.Fennvan Youtube-on,aki meg akarja nézni,azt üsse be a keresőbe:"roswell".Egyépként azt hiszem én hiszek ebben,mert már túl sok UFO látás volt ahhoz,hogy ne legyen igaz.Ennyit akartam mondani.Üdv mindenkienk!
Sovanak
2009. május 18. 10:09
50% hogy vannak. Sok ember ha valami fényt lát az égen UFO-nak hiszi. Egysejtű élet máshol is van ez tény és túl nagy a világegyetem ahhoz, hogy csak mi éljünk benne "értelmes" lények. Abban viszont nem hiszek, hogy idejönnek, repkednek egyet, aztán eltűnnek. Nem találom benne az értelmet. Levágnak egy égi showt aztán elhúznak?
Kakukk
2009. május 12. 08:22
Nevessetek nyugodtan!Itt mindenkinek igaza van!A leírásokban több furi .tárgy is szerepel!(De nem találtak semmit)
Akkor 60 éve olvasva:A szögletes,botszerű valami!Amivel beszélgetni lehet,és villog!
Ma már mindenkinek van!Műholdas rádiótelefon.Csak gondolom,hogy hasonló már létezhetett olyan helyen ami fejletebb volt mint a földi körülmények!
-Persze a kütyüt ma már bármelyik cég elkészíti neked:Akár gömbölyű,rúd,vagy mit tudom én alakúra!Talán fejlődik a földi világ?De hogyan néz ki a másik nézőpontból?
-Mi az Űrkutatás célja?Ha a megismerés lényegtelen!Ugyan!Ki hiszi el,hogy ez csak fegyver!
Steven
2009. március 23. 19:31
Üdv mindenkinek!
Először is Rovernek szeretnék mondani valamit arra hogy 'mi van akkor, nem lesz olcsóbb a kenyér'. Ez sajnos nem így van. Ha kiderülne hogy valamilyen idegen civilizáció van a Földünkön az sosem látott pánikot keltene. Mondanom sem kell hogy főleg ebben a gazdasági helyzetben, még mélyebb válság alakulna ki mindenki el akarná adni amije van, mindenki mindenhonnan kivenné a pénzét. De politikai káosz is lenne, szóval tömeghisztéria. Ezt megelőzendő tartanak mindent titokban nem azért mert 'nem tartozik az emberekre'. Ha az emberiségnek együtt kellene döntenie ilyen ügyben esetleg, ki döntene? Az ENSZ? a G8? Az ázsiai országok azonnal atomháborúval fenyegetőznének, stb. Körülbelül ennyit szerettem volna mondani, várnám politológusok, vagy esetleg pszichológusok véleményét az általam felvázolt kérdésekben.

Minden jót
Punya
2009. március 23. 15:33
Minden bizonnyal volt Roswellben valami. Nem hinnék az UFO-kban de azért el kell ismerni hogy minden pletykának van alapja. Ott van pl.: a Holdraszállás
Krissz
2009. február 08. 14:21
hmmm...érdekes......én hiszek bennük....nem vok hívő se szkeptikus...de az tény h nem csak a földön van élet...nevetséges lenne.....de ezt nem kellett volna titkolni...mer így aki tényleg láhatta azt hülyének nézik.....az amcsik meghülyék sébeveszik az a ballonos sztorit....
Összeesküvés
2009. január 04. 16:32
Vagy az egész összeesküvés összesküvés.
Azért találta ki a hadsereg az egész összesküvés elméletet, hogy rettegjen a lakosság, és felfegyverkezzen egy esetleges szovjet támadás ellen.
Na meg így legalább jól elvannak...
Rover
2009. január 01. 20:22
És ha télleg UFO akkor mivan? Nem lesz drágább a kenyér, mert Amerikában (ahol vmiért bármi megtörténhet) földönkívüliek zuhannak le minden tanyára
Petterson
2009. január 01. 19:17
Akkor az amit boncoltak ott, az mi volt? Tisztán látszik, hogy nem próbababa.
Doki
2008. december 31. 15:41
Vajon ha tényleg nem történt semmi,akkor miért erölködik annyira az USA,hogy eltusolja! Miért költ dollár milliókat erre? Nem zörög a haraszt?
További hozzászólások megjelenítése
Hozzászólás küldése
   
Név
E-mail cím (nem kötelező)   (Az e-mail címe nem fog megjelenni)
Hozzászólás
írja be ezt a szót a mezőbe

Történelmi adattárak

Mi történt a szülinapomon?

Játsszon!

Ki épített először alagutat a Temze alatt?

Adja meg e-mail címét, és hetente megküldjük Önnek a Múlt-kor legjobb írásait!