2024. tél: Szoknyával a politikában
ITT vásárolhatsz termékeinkből

Betiltották a Churchillt gúnyoló reklámot

2005. január 31. 13:14

Nem sugározhatják a brit tévéadók azt a reklámot, amelyben egy ismert angol humorista üvöltözik Winston Churchill-lel.

A Madasafish internetszolgáltató szélessávú kapcsolatát reklámozó spotját az angol tévéadókat tömörítő testület, a Broadcast Advertising Clearance Centre (Reklámsugárzási Engedély Központ) tiltotta le a képernyőkről, arra hivatkozva, hogy a britek nem szívesen látnák nemzeti hősüket megalázó helyzetben. A reklámfilmben ugyanis Harry Enfield angol humorista egyik ismert szerepében - az állandóan üvöltöző Frank Dobermanként - azt harsogja Churchill arcába: ne betárcsázós kapcsolattal, hanem szélessávon töltsön le pikáns képeket egy másik háborús hősről, az afrikai csatákban győztes Montgomery tábornokról.


Churchill, Cook és Einstein a szélessávú
internet-kapcsolatért:
itt nézheti meg a betiltott tévéreklámot!
"Hej, Churchill! Klassz, hogy megnyerted a második világháborút, ez szép volt. De ha betárcsázós kapcsolattal töltenél le izgi képeket az El Alamein-es Montyról, azt mondanám: 'Hej, Churchill, ne tedd! Használd a Madasafish-t, te hájas miniszterelnök!'" - üvölti ízes munkásosztály-beli akcentussal Doberman a nemzeti hős arcába.


A Madasafish szélessávú kapcsolatát reklámozó spot egy sorozat harmadik darabja: a másik kettőben Cook kapitány és Albert Einstein hasonmásai láthatók hasonló helyzetben. Az alapötlet magától Enfieldtől, a humoristától származik, aki a Madasafish-sel kötött szerződése értelmében jutalékban részesül az új kampány hatására kötött előfizetésekből. Enfield megdöbbent a betiltás hallatán, s nevetségesnek nevezte a döntést: "Szerintem akik sértőnek találják, azoknak vagy nincs humorérzékük, vagy kicsit gyagyások."


A Madasafish egy újabb reklámfilmmel akart visszavágni, melyben Enfield a kamerába nézve elmondaná, hogy betiltották a hirdetést, és hogy honnan lehet mégis letölteni a reklámot. A Reklámsugárzási Engedély Központ azonban ezt is betiltotta, mondván, a spot egy már betiltott hirdetésre utal.


A Churchill-család tagjai üdvözölték a reklámtestület döntését. David Starkey történész azonban "abszurdnak és nevetségesnek" nevezte a reklámfilm betiltását.


Természetesen a Madasafish internetszolgáltató ügyvezető igazgatója, David Laurie is megszólalt az ügyben: "A BACC azt állítja, azért tiltotta be a filmet, mert Churchill egyike a legnagyobb tiszteletben álló briteknek, s visszatszést kelthet a filmünk. Szerintünk abszurd, hogy a BACC ezt offenzívnek találja. Mi is a legnagyobb tisztelettel tekintünk Churchillre, aki csakugyan az egyik legnagyobb brit volt. Sohasem tennénk szántszándékkal olyat, ami felháborodást kelt, de országunk történetének igenis része az a fajta finom irónia és gúny, ami alapvetően jellemző a britekre."

Támogasd a Múlt-kor szerkesztőségét!

Miért támogassam a Múlt-kort?

2024. tél: Szoknyával a politikában
Olvasta már a Múlt-kor
történelmi magazin
legújabb számát?

kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)

Nyomtatott előfizetés vásárlása
bankkártyás fizetés esetén 20% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
12 450 ft 9 990 Ft
Digitális előfizetés vásárlása a teljes archívumhoz való hozzáféréssel 25% kedvezménnyel.
Az első 500 előfizetőnek.
20 000 ft 14 990 Ft

Játsszon!

Miről híresült el I. Miklós pápa?

Történelmi adattárak

Mi történt a szülinapomon?

Adja meg e-mail címét, és hetente megküldjük Önnek a Múlt-kor legjobb írásait!

Bezár